כאשר באים לקדם ולשווק עסק, יש לבחון קודם כל את התקציב הכספי שיש ברשותו. מה הכוונה? אם מדובר על עסק קטן, סביר להניח שאין לו תקציב פרסום משמעותי וגבוה, כמו עסק גדול ומצליח. על כן, יש לבדוק באילו דרכים יש להשתמש, על מנת להוציא את המקסימום מבחינת הפרסום, אבל גם שתהיה התאמה לתקציב שיש ברשות העסק.
איך עסק קטן יכול לפרסם את עצמו?
אחת מבין הדרכים הפופולאריות היא כאמור פיתוח קשרים עסקיים באמצעות נטוורקינג. במידה ובעלי העסק משתתפים בכל מיני כנסים ומפגשים לעסקים קטנים וגדולים, הם עשויים לצור שיתופי פעולה עכשוויים ואפילו עתידיים, שרק יסייעו להגדלת הרווחים שלהם. מומלץ לבנות תכנית פעולה מקדימה לפני הגעה לכנס או מפגש כזה. ניתן להביא מוצרי פרסום הנושאים את שם העסק ואת אופי פעילותו. עלותם של מוצרים אלה זניחה ואיננה גבוהה כלל. בנוסף, שווה גם להשקיע בכרטיסי ביקור ממותגים. כך במידה ויש בעלי עסקים המעוניינים בשירותיו של העסק הקטן בעתיד, הם ייקחו את כרטיסי הביקור שלו ויצרו קשר במידת הצורך.
ראה גם: עריכת סרטונים מקצועית
ומה לגבי עסק גדול?
עסק כזה, סביר להניח שמקצה תקציב פרסום גבוה ומשמעותי והוא זה שחושף את עצמו בכמה שיותר מדיות – אם במדיה של הרשתות החברתיות ואם בגוגל – על ידי אתר תדמיתי. מומלץ לעבוד עם חברה המספקת שירותי בניית אתרים, שיש לה ניסיון עשיר בתחום ותיק עבודות מרשים. מלבד זאת, רצוי גם להשקיע בסרטוני תדמית.
אלו סרטונים עם תסריט מובנה והפקה מיוחדת. הם יכולים להיות בצורה של סרטוני אנימציה או סרטונים בהם אתם מדברים כבעלי העסק ומסבירים על השירותים שלכם. הם ממוקדים ויחסית קצרים. אתם לא תאמינו כמה הם תורמים ויתרמו לחשיפה שלכם. תוכלו לייצר מספר סרטונים כאלה ותוכלו לפרסם אותם באתר ובדף הפייסבוק הראשי של העסק. בסרטונים הללו, יש חשיבות להעברת המסר ב-30 עד 60 שניות.
בזכותם גם הגולשים יישארו יותר זמן באתר או בדף העסקי שלכם וכך יתחילו להתעניין עוד יותר בשירותים שהעסק מציע. עלותם של הסרטונים יכולה לנוע מכמה אלפים עד עשרות אלפי שקלים. מה שכן, שווה בהחלט לייצר אותם, כי אתם רק תרוויחו מזה. בנוסף, יש יתרון בסרטונים הללו, כי מדובר על השקעה חד פעמית, בה תוכלו להשתמש כל פעם מחדש ובכל פלטפורמה בה תציגו את העסק שלכם. זאת להבדיל מתשלום על קמפיינים ממומנים בגוגל, עליהם אתם צריכים לשלם מדי חודש ואם לא תשלמו, המודעות שלכם לא יופיעו.
שורה תחתונה
בסופו של דבר, הכל תלוי בכסף שתקציבו לשיווק העסק שלכם. יותר כסף, עשוי להביא לכם חשיפה גדולה יותר ובסופו של דבר גם לסייע בהגדלת המכירות ובכלל בנוכחות של העסק ברשת. אם יש ברשותכם תקציב מוגבל, דעו לנצל אותו בחוכמה. שיהיה בהצלחה!