בניגוד לצילום רגיל בו זוויות הצילום המופיעות בסרט תלויות באלו שצולמו על ידי הצלם ונערכו אל תוך הסרט על ידי עורך הווידאו, צילום ב-360 מעלות מאפשר תיעוד של כל המתרחש מסביב לנקודת עניין. אפשרות הבחירה במה לצפות בכל רגע נתון מועברת לידי הצופה ועל כך נרחיב בהמשך. צילום ב-360 מעלות יכול להתבצע באמצעות תמונת סטילס בודדת או בסרט וידאו ערוך כאשר אתרי אינטרנט רבים תומכים כיום ביכולת ההצגה של סרטונים מסוג זה הן במחשב האישי והן דרך הטלפונים החכמים.
סרטון 360 שצולם עבור הנשוינל ג'אוגרפיק
רוצים לבקר בסיור וירטואלי בדירה שצולמה ב 360 עלות? לחצו כאן!
סרטון שיווקי שצולם עבור מרצדס בנץ המציג את המכונית ונופי העיר ליסבון כבונוס
מצלמות וידאו עם מתקן לצילום 360 מעלות.
מידת המעורבות הנדרשת מהצופה בסרטון מסוג זה הפכה אותו לפופולרי בקרב הפקות שיווקיות, סרטי פרסומת ותדמית. השיטוט והחיפוש אחר הזוויות היותר מעניינות בסרט המוצג לפניו, הופכות את הגולש למרוכז יותר בתוכן, וחשוף יותר למסרים אותם אנו רוצים להעביר לו. הכוח שעובר לצופה בבחירת נקודת העניין הספציפית המעניינת אותו בסרט הופכת את הצפייה לעניינית ואפקטיבית יותר. במקרים רבים נדרשת ממנו יותר מצפייה אחת על מנת לחוות את מגוון בזוויות הצילום השונות שנערכו לתוך הסרט, דבר שמגדיל כמובן את החשיפה של המסר, לעיתים מעודד שיתוף ויראלי ומעלה כמובן את אפקטיביות הצפייה בו. השימוש בטכניקת הצילום הזו מאפשרת לשתול מסרים שיווקיים המוטמעים בגרפיקה בתוך הסרט על גבי תוכן הווידאו. כך כמפיקי הסרט אנו יכולים להעלות חיזוק למסרים הנאמרים בסרטון, הנחיות לצופה בסרט לאיזה כיוון כדאי לו בכל שלב של הצפייה להפנות את המצלמה, ומסרים שיווקיים נוספים המחזקים את התוכן אותו אנו רוצים להעביר בסרט.
פרסומת שצולמה ב- 360 מעלות והופקה עבור חברת השילוח DHL
סרטון 360 ברכב הרים -העצמת חווית הצפייה