הדמיות תלת מימד

סרטוני הדמיות תלת מימד הם סרטוני אנימציה מורכבת המאפשרת לנו לדמות סביבות ומוצרים באופן ריאליסטי. הדמיות תלת מימד משמשות בעיקר להצגת הדמיית מוצרים שונים שנמצאים עדיין בתהליך פיתוח, סביבות שטרם נבנו, או חתכים ושכבות באובייקטים קיימים על מנת להסביר את אופן פעולתם. בניית אובייקט בסרטוני תלת מימד מאפשרת לעטוף אותו בטקסטורות הטבעיות שלו כמו למשל שיער ועור לדמות אדם ממודלת או את הטקסטורה המיוחדת שיש למקרר נירוסטה או למכונית. אפשר לדמות את התהליך של בניית המודל לפיסול דיגיטלי. היתרון הבולט של הדמיות תלת מימד הינה האפשרות לבצע "סיור" באותה סביבה. כך אנו יכולים "לבנות" בניין מגורים שנראה ראליסטי לחלוטין כולל כל חומרי הגימור שלו על סמך תכניות הנדסיות בלבד. סרטונים בתלת מימד המתבצעות באיכות גבוהה, יכולות להיות כה ראליסטיות, עד שקשה יהיה לומר שהם לא צילומים אמיתיים של המוצר.

איך בונים אנימציית הדמיות תלת מימד?

בשלב הראשון אנו בונים את המודל אם מדובר בדגם של מוצר בפיתוח אז אנו מסתמכים על התכניות ההנדסיות האמיתות שלו. המודל מצויר במחשב בתוכנות המיועדות עבור הדמיות תלת מימד על ידי מעצב. זהו שלב השלד של סרט הדמיה והוא מתייחס לקווי המתאר הראשוניים שלו. כפי שניתן לראות בדוגמה שלפניו בה בנינו מודל ראליסטי של פאנל סולרי המייצר חשמל, מתוך תוכנית הבניה המדויקת של החברה ההנדסית.

אם מדובר במודל הדמיות תלת מימד מורכב כמו בנאדם שצריך לדבר, להיות מופתע או ללכת, האנימטורים ואנשי המידול שלנו מתחילים לבנות עבורו מערכת של מפרקים - ממש כמו שקיים במציאות. בשלב הבא אנו יכולים להזיז את המפרקים הללו בזה אחר זה או בו זמנית בהתאם לתנועה שנרצה לייצר זהו שלב האנימציה של המודל. אם מדובר בחפץ דומם אנו מתחילים להרכיב את הטקסטורות השונות העוטפות אותו.

בשלב הבא מוסיפים מצלמה וירטואלית שיכולה להציג את האובייקט מכל זווית ופינה אפשרית- להקיף אותו, להציגו במבט על או מתחתיו ואף "להיכנס" לתוכו על מנת להראות אילו שכבות מרכיבות אותו. בשל מורכבות העבודה, הירידה לפרטים קטנים בתהליך הפקת סרט הדמיה לצד הבניה המדויקת וההנפשה המכיל הדמיות תלת מימד יקרות יותר להפקה מאשר סרטי אנימציה רגילים.

השלב האחרון של הדמיות תלת מימד

בשלב האחרון של הדמיה בתלת מימד מתבצע תהליך רנדור. זהו תהליך סגירת הסצינה על ידי המחשב והוא מתבצע לרוב לאחר אישור הסרט. בתהליך הרנדור המחשב בונה את הפריימים של הסרט בזה אחר זה (24 פריימים כאלה מרכיבים שניה אחת) זהו תהליך המתבצע על מחשבים מאוד חזקים וחרף עובדה זו עדיין נחשב תהליך אטי. ככל שהאלמנטים המרכיבים את הסצנה ותנועתם מורכבת יותר, כך משך הרנדור מתארך.  לעיתים שניה בודדת באיכות סופית של האנימציה יכולה להמשך אפילו שעה שלמה של רנדור.

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם