הכל על צילומים ב-8K ומהו פורמט צילום?

 

מהפכת הצילום הדיגיטלי מאפשרת שיפור הולך וגדל של הרזולוציה בה אנו מצלמים.

מהי אותה רזולוציה?

הרזולוציה מורכבת מנקודות (פיקסלים) המרכיבים את התמונה.  כמות הפיקסלים משפיעה באופן ישיר על איכות התמונה המתקבלת.  את הפיקסלים מקובל למדוד בקווי אורך וקווי רוחב. כך שרזולוציית HD  -High definition  היא בגודל של 1920 על 1080 פיקסל. (נכתב 1920X1080)

את הצילומים ברזולוציה הזו החלנו במוביט הפקות לפני כעשור. הרבה לפני שתחנות הטלוויזיה בארץ החלו לשדר באיכות הזו החלו יצרני המצלמות המקצועיות לצייד אותן בחיישנים חזקים דיים על מנת לאפשר צילומים באיכות שטרם נראתה עד אז.

זכייני הטלוויזיה המסחרית בארץ החלו למעשה לשדר באיכות HD רק בסוף שנת 2017 (!) הרבה אחרי העולם כולו ובזמן שבמקומות רבים מסביב לגלובוס עברו כבר  לשדר באיכות 4K. (בכבלים ובלוויין החלו קודם לכן).

במשך הזמן החלו להיעלם מסכי הטלוויזיה הישנים והגדולים ואת מקומם תפסו מסכים דקים יותר תחילה הופיעו מסכי הפלזמה ולאחר מכן מסכי ה-LCD שהחלו לתמוך בשידורי HD. תחילה ברזולוציה של 1080 על 720 (HD Ready) ולאחר מכן ברזולוציה מלאה של 1920 על 1080.

הצילומים ברזולוציה גבוהה יצרו בעיות שלא היו מוכרות עד להופעתה.

השימוש בהפרדה גבוהה אפשרו לצופים בשידור להבחין בפגמים בתפאורה, בריהוט ולמעשה בכל דבר שלא לוטש סופית באיכות גבוהה. בנוסף החלו הצופים להבחין בקלות רבה  יותר גם בקמטים בעור של המצולמים, מה שדרש התמקצעות גבוהה יותר של מקצועות האיפור לטלוויזיה.

הטלוויזיות הדקות החלו לכבוש את השוק והם הפכו לפופולריות ביותר. גם השוק המקצועי אימץ אותם בחום. המסכים הדקים החלו להיות ממוקמים בכנסים ותערוכות, והעלו את הביקוש לסרטי תדמית.

בשל משקלם המופחת של המסכים הללו ניתן לתלותן על הקיר ולחבר כמה מסכים יחד, וליצור תצוגות גדולות ומרשימות יותר להקרנות מסחריות.

מפיקים רבים עושים שימוש כיום במסכי לד מקצועיים שנועדו להקרנות מסחריות וניתן לראותם כמעט בכל מופע גדול או תערוכה מקצועית. המסכים מתחברים זה לזה כמו במשחק ׳לגו׳ וניתן להגיע לכל גודל מסך רצוי.

אז מה השלב הבא?

השלב הבא בתחרות של יצרני המצלמות והטלוויזיות הוא בהגדלת הרזולוציה. הפורמט הבולט הבא הוא צילום ושידור בטכנולוגיית 4K. הרזולוציה הזו מאפשרת צילום שידור באיכות  של 2160 על 3840 פיקסל. למעשה מדובר באיכות שהיא פי- 4 מאיכות Full HD.


מצלמת 4K של סוני בה אנו מצלמים סרטי תדמית

אז זהו הגענו למנוחה ולנחלה?

ממש לא. הדבר הבא הוא שידור באיכות 8K. הרזולוציה הזו מאפשרת צילום ושידור ברזולוציה 4380X7680 שהיא פי 16! מאיכות HD.

בתמונה הניתן לראות את התפתחות חיישני המצלמות לאורך השנים ואת השוני ברזולוציית הצילום.


רזולוציות הצילום השונות וצמיחתם לאורך השנים

מדוע לצלם ברזולוציה גבוהה כל כך?

לאחרונה החלנו לצלם פרויקטים ללקוחות שונים שלנו בפורמט 8K. להזכירכם מדובר בגודל פריים של 4380X7680 פיקסל, וזאת על אף שעדיין אין בשוק מסכים סטנדרטים (למעט קירות וידאו ייעודיים) המסוגלים לתמוך בגודל כזה של פריים. אז מדוע אנו בכל זאת עושים זאת? הסיבה פשוטה.

הקובץ המתקבל בצילום מסוג זה הוא קובץ ענק (הן במשקלו והן באיכותו). כאשר לוקחים קובץ כזה (צהוב בתרשים) ומכניסים אותו לעריכה באיכות סטנדרטית של HD למשל (ירוק בתרשים), מקבלים יכולת עיבוד תמונה כמעט מושלמת. שינויי צבעים, תקריבים, שיפור וייצוב התמונה ללא בעיה, שינוי גודל, התמקדות באלמנטים ספציפיים ועוד שלל פתרונות טכניים המאפשרים גמישות גבוהה יותר בעריכה.

אם לשפוט לפי ההיסטוריה, בקרוב יופיעו גם מסכי 8K ואז ימשיך המרוץ לפיתוח החיישן הבא. באיזה גודל הוא יהיה? כנראה גדול ככל שהטכנולוגיה תאפשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תמונות מיום צילום

צילומי מוצר

FERRARY ISRAEL - 70TH ANNIVERSARY RALLY

סרטוני הדרכה

green

kia picanto press driving event

צילומי אוויר

LAND ROVEV DISCOVERY 5 PRESS LAUNCHING EVENT

NISSAN GT-R RIDE MESADA 2017

tri-150408-088

tri-150408-127

סרט תדמית לעסק

IMG_6137

DCIM100MEDIADJI_0886.JPG

IMG_3574